Стартира модернизацията на четвъртия по големина гаров комплекс – Карнобат

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков даде старт на реконструкцията на жп гара Карнобат.

„Тази железопътна гара е изключително важна и е единствената жп връзка между Югоизточна и Североизточна България. Тя е четвъртия по големина железопътен възел в страната и е част от транспортния коридор Пловдив – Бургас“, това обяви министър Желязков по време на днешната церемония. Той отбеляза, че от нея ще започне развитието на направлението Бургас – Синдел, като амбициите са да бъде и част от инфраструктурата, която ще продължи към Русе.

Гара Карнобат не е ремонтирана от изграждането си през 80-те години на миналия век. Инвестицията е над 4 млн. лв., като ще бъдат ремонтирани приемното здание, пероните и подлеза. Ще бъдат извършени конструктивни укрепвания, архитектурно обновяване, както и изграждане на асансьори и съоръжения за лица с намалена подвижност за достъп до пероните. Строителството ще продължи две години, като през този период няма да бъде преустановена дейността на гарата, за да продължи да обслужва пътниците.

Реконструкцията на гаров комплекс Карнобат се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. и от националния бюджет. Бенефициент е НК Железопътна инфраструктура, а изпълнител обединение „Железопътна инфраструктура Карнобат“ ДЗЗД, а стойността на договора за строителство на обекта е 4 142 125,00 лв. без ДДС. Строителният надзор ще се осъществи от обединение „Консултанти Карнобат“ ДЗЗД, а договорът е на стойност 157 000, 00 лв. без ДДС.

Подробна информация за проекта: https://www.eufunds.bg/bg/optti/node/1606

Таг