МИГ „ЛОМ“, с подкрепата на ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“, обявява процедура за подбор на проекти за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ (Удължаване на втори срок)

На  27 април 2020 г. местна инициативна група ЛОМ публикува на своята интернет страница http://miglom.org/procedures/proc_2020_02_19_m7.php съобщение за удължаване втори краен срок на процедура BG05M20P001-3.007 „МИГ ЛОМ мярка 7 Достъп до качествено образование, чрез интегриране в образователната система на деца и ученици от маргинализирани общности, включително роми”.

Основна цел на мярката от СВОМР и на настоящата процедура: „Повишаване броя на успешно интегрираните чрез образователната система деца и ученици от маргинализирани общности, вкл. роми."

1. НАИМЕНОВАНИЕ НА МЯРКАТА ОТ СТРАТЕГИЯТА ЗА ВОМР

Мярка 7 Достъп до качествено образование, чрез интегриране в образователната система на деца и ученици от маргинализирани общности, включително роми”.

2. ДОПУСТИМИ КАНДИДАТИ

1. Община Лом;

2. Детски градини;

3. Училища

Допустими са кандидати със седалище и адрес на управление на територията на действие на МИГ ЛОМ и да реализират проектите си на територията на МИГ ЛОМ.

Партньорството е задължително условие за допустимост на проекта!

3. ДОПУСТИМИ ДЕЙНОСТИ

По настоящата процедура са допустими следните преки дейности:

1. Дейности за подобряване на достъпа и повишаване на обхвата на децата от маргинализирани групи в системата на предучилищното образование (детски градини и училища, в които има подготвителни групи):

  • привличане и включване на допълнителни педагогически специалисти и помощник-учители за работа с деца от тези групи;
  • допълнително обучение по български език за децата, за които българският език не е майчин;
  • взаимодействие с родители;
  • допълнителна работа на педагогическите специалисти с деца от маргинализирани групи (вкл. работа през летните месеци);
  • подобряване на материално-битовите условия в образователните институции, включително съвременно ИКТ оборудване и електронни образователни продукти;
  • осигуряване на транспорт и хранене, когато това не се финансира от държавния или общинския бюджет;
  • други дейности, включени в общински програми със сходен характер.

2. Дейности за подобряване на достъпа и повишаване на мотивацията на ученици от маргинализирани групи за включване в системата на професионалното образование:

  • осигуряване на ученическо общежитие (където е възможно) ; -
  • осигуряване на хранене в професионалните гимназии;
  • осигуряване на транспорт от местоживеене до професионално училище и обратно;
  • закупуването на учебници, учебни пособия и материали;
  • допълнително обучение за ученици с образователни затруднения;
  • подобряване на материално-битовите условия в професионалните гимназии и ученическите общежития, в които са настанени деца учащи в професионални гимназии, включително закупуване на съвременна ИКТ и оборудване за провеждане на практическо обучение;
  • допълнителна работа на педагогическите специалисти с ученици от маргинализирани групи (включително през лятото);
  • провеждане на информационни кампании за включване в системата на професионалното образование сред родителите и децата от маргинализираните групи.

3. Дейности за подобряване на достъпа до училищно образование и намаляване на процента на учениците от маргинализирани групи, преждевременно напуснали системата:

  • допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности;
  • привличане и включване на допълнителни педагогически специалисти и помощник-учители за работа с ученици от тези групи;
  • взаимодействие с родители;
  • допълнителна работа на педагогическите специалисти с ученици от маргинализираните групи (вкл. за обхващането им в системата на образованието и за предотвратяване на преждевременното им напускане);
  • хранене в училищата,
  • закупуване на учебни материали и пособия;
  • подобряване на материално-битовите условия в училищата, включително закупуване на ИКТ;
  • други дейности, включени в общински програми със сходен характер.

4. Насърчаване общуването и съвместните изяви между деца/ученици от маргинализирани и не маргинализирани групи, обучаващи се в различни образователни институции на територията на населеното място чрез допълнителни образователни услуги (вкл. през летните месеци).
Освен описаните по-горе задължителни по процедурата допустими преки дейности, проектното предложение задължително трябва да включва и непреки дейности.
Допустими непреки дейности:
1) Организация и управление на проекта, към които се включват и задължителните дейности за информация и комуникация.
При описание на дейностите във Формуляра за кандидатстване, следва да се има предвид, че непреките дейности не представляват отделни дейности. Те следва да бъдат декларирани от кандидата в т. 11 „Допълнителна информация необходима за оценка на проектното предложение“ на формуляра за кандидатстване.
2) Дейностите за информация и комуникация са задължителни по проекта и те трябва да отговарят на условията и изискванията, описани в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на ОП НОИР: http://sf.mon.bg/?go=page&pageId=67.  
 
4. ДОПУСТИМИ РАЗХОДИ
Допустими за подпомагане са следните разходи:
I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ
II. ЕДИННА СТАВКА
III. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛИ
IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ
V. РАЗХОДИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ
VI. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ
 
5. ПЕРИОД ЗА ПРИЕМ И МЯСТО ЗА ПОДАВАНЕ НА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ
Настоящата процедура е с два крайни срока за подаване на проектните предложения:
Първи прием: начална дата 15.08.2019, с краен срок: 13.11.2019г. , 17.00 ч.
Втори прием: начална дата 19.02.2020, с краен срок: 26.05.2020 г., 17.00 ч.
Място на подаване на проектните предложения: Подаването на проектно предложение по настоящата процедура се извършва по изцяло електронен път чрез Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) единствено с използването на Квалифициран електронен подпис (КЕП), чрез модула „Е-кандидатстване“ на следния интернет адрес: https://eumis2020.government.bg.
 
6. БЮДЖЕТ ПО ПРОЦЕДУРАТА
Общ размер на БФП съгласно одобрения финансов план на Стратегията за ВОМР на МИГ ЛОМ е 977 915.00 лева общо за периода на Стратегията.
За първи краен срок на кандидатстване размерът на БФП е 977 915.00 лева.
За втори краен срок на кандидатстване размерът на БФП е остатъчния ресурс от първи краен срок на кандидатстване в размер на 466 834.00 лева.
 
7. МИНИМАЛЕН И МАКСИМАЛЕН РАЗМЕР НА ФИНАНСОВАТА ПОМОЩ ПРЕДОСТАВЯНА ЗА ПРОЕКТ
Минимален размер на безвъзмездната финансова помощ за проект: 50 000,00 лева.
Максималният размер на безвъзмездната финансова помощ за проект: 200 000,00 лева.
Процент на съфинансиране: Максималният интензитет на помощта е 100% от общата стойност на допустимите разходи. Не се изисква съфинансиране от стана на бенефициентите.
 
8.  КРИТЕРИИ ЗА ИЗБОР НА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ И ТЯХНАТА ТЕЖЕСТ
При подбора на проекти по настоящата процедура МИГ ЛОМ прилага методика на оценка, предоставена от УО на ОП НОИР
За етап АСД се оценява по Таблица за оценка на административно съответствие и допустимост – (Annex_XI_Таблица_АСД_ВОМР/Документи за  информация). Само проектни предложения, преминали успешно оценка на административно съответствие и допустимост, подлежат на по-нататъшно разглеждане и оценка ТФО.
За етап ТФО МИГ ЛОМ прилага Методологията за техническа и финансова оценка на проектни предложения по процедурата (Annex_XII_МЕТОДОЛОГИЯ за ТФО/Документи за информация към Условията за кандидатстване).

9. ЛИЦА ЗА КОНТАКТ И МЯСТО ЗА ДОСТЪП ДО ПОДРОБНА ИНФОРМАЦИЯ

Лице за контакт: експерт стратегия, GSM 0877944759; GSM 0888252701 е-mail: office@miglom.org.

Пълният пакет документи за кандидатстване са публикувани на следните интернет адреси:

  • на сайта на МИГ ЛОМ  www://miglom.org;
  • на сайта на Единния информационен портал за обща информация за управлението на Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз в Република България -  https://www.eufunds.bg  
  • на сайта на ИСУН 2020- https://еumis2020.government.bg 

Кандидат в процедура може да иска разяснения по документите за кандидатстване в срок до три седмици преди изтичане на срока за кандидатстване на електронната поща на МИГ office@miglom.org . Разясненията се публикуват на електронната страница на МИГ ЛОМ  www://miglom.org и в ИСУН  в срок до 10 дни от получаването на искането за разяснение, но не по-късно от две седмици преди изтичането на срока за кандидатстване.

10. НАЧИН ЗА ПОДАВАНЕ НА ПРОЕКТНИ ПРЕДЛОЖЕНИЯ

Подаването на проектно предложение по настоящата процедура се извършва само по електронен път чрез попълване на електронен формуляр в Информационната система за управление и наблюдение на Структурните инструменти на ЕС в България (ИСУН 2020) https://еumis2020.government.bg/ .

ОБЩЕСТВЕНОТО ОБСЪЖДАНЕ  е проведено в периода  04.06.2019 г. – 19.06.2019 г. Няма постъпили коментари и забележки.