КМЕТСТВАТА В ОБЩИНА СЛИВО ПОЛЕ КОМУНИКИРАТ С ГРАЖДАНИТЕ И БИЗНЕСА ЧРЕЗ ФЕЙСБУК МРЕЖАТА

Резултатите от проекта „Взаимодействието на граждани – местна власт в община Сливо поле чрез електронните комуникационни канали“ бяха представени  днес пред заинтересованите страни в заседателната зала на общинския център. Програмата, по която дейностите се осъществяват, е ОП „Добро управление“ 2014 -2020. Финансирането е на стойност 52 560 лева, от които 44 676 лева са от Европейския социален фонд. Бенефициент на проекта е фондация „Уеб шелф“, а нейни партньори са Клуб „Отворено общество“ и Община Сливо поле.

Веднага след началото на проекта е започнало анкетиране на различни групи заинтересовани страни – общински служители, общински съветници, представители на местния бизнес и неправителствения сектор, на граждани – с цел да се установи актуалното състояние на обществено познаване и доверие в общинската администрация, доколко силна е комуникационната връзка между тях, дали тя тече и в двете посоки или е еднопосочна. Друга цел на допитването и  последвалите анализи е да установи степента на удовлетвореност от използваните информационни и комуникационни канали, с акцент върху дигиталните възможности, както и от предоставяните от Община Сливо поле електронни услуги.

След оценка на резултатите от проучванията изпълнителите на проекта са формулирали препоръки  към местните власти, чиято цел е да подобрят комуникацията с хората, неправителствения сектор и бизнеса, което от своя страна да активизира гражданското участие в управлението на общината. В рамките проекта са създадени фейсбук страници на всички 10 села в общината, изготвен е пътеводител в онлайн комуникацията, насочен специално към кметствата. Идеята е хората там да намират полезна и важна информация за селото и за техните нужди и да имат възможност за обратна връзка с администрацията.

Служителите на кметствата и на Община Сливо поле са били обучени как да поддържат фейсбук страницата си активна, спазвайки правилата на добрата онлайн информация и комуникация. За всичко, свързано с този инструмент за информираност и диалог с местните общности, по проекта е създаден „ Пътеводител в онлайн комуникацията за кметства на малки населени места“.

Новосъздадените фейсбук страници на кметствата в община Сливо поле вече се популяризират по различни начини, вкл. и чрез специално изготвени флаери. От средата на февруари до към момента те вече имат своите посетители. Изнесена беше любопитна статистика за броя на потребителите и посещенията на страниците на 10-те населени места. С най-голям брой потребители (3 776) е едно от големите села в общината - Голямо Враново. Спрямо тях обаче  посещенията не са много. Най-оптимално е отношението потребители/ посещения в дунавското село Ряхово - 2 584/ 1830. В Черешово, където постоянните жители са под 50 души и то предимно възрастни хора фейсбук отчита 12 потребители и 50 посещения.

В рамките на конференцията стана ясно, че тепърва кметствата ще развиват страниците си, като целта им ще бъде чрез нея не само да информират, но и да търсят мнението на хората по различни теми и проблеми. Община Сливо поле се ангажира да помага и да съдейства за развитие на дигиталната комуникация с ясното съзнание, че това е бъдещето и хората трябва да бъдат подготвени за него.