Над 100 образователни експерти от областта се включиха в семинари за медиацията в училища и детски градини

         С над 100 обучени представители на общински администрации, директори, педагози, медиатори от образователни институции и социални работници приключи втората част на проекта „Мониторинг на образователната медиация и анализ на ефективността на образователните медиатори в Област Русе“. Той се реализира  с подкрепата на РУО на МОН- Русе по ОП „Добро управление“ 2014-2020.

         Обучителните семинари на тема „Образователната медиация – позната и непозната“ се проведоха последователно в Русе, Бяла, Сливо поле и Борово през месеците май и юни. Форумите се радваха на голям интерес и бяха организирани от сдружение „Българо-Румънски трансграничен институт по медиация“ (БРТИМ). По време на събитията бяха разгледани и дискутирани въпроси, свързани с мястото и ролята на образователния медиатор, с индикаторната система за мониторинг на образователните медиатори – от наемането им до оценка на ефективността от работата им. Представени бяха полезни практики и ролеви игри за повишаване капацитета на медиаторите, подобряване на сътрудничеството и работата в мрежа, както и добри практики и успешни модели на образователна медиация в област Русе.

               На срещите бе представен също наръчникът с добри практики „Образователна медиация в действие“, в който са включени освен примери за отлична дейност на български медиатори и опитът на 10-то училище от гр. Гюргево, Румъния. Образователните семинари приключиха с дискусия, обобщаване и обратна връзка, а всички участници получиха сертификати. 

         В края на юни в Русе образователни медиатори и социални работници, назначени в учебните заведения, взеха активно участие в събитие за надграждане на капацитет в рамките на информационната кампания „Образователната медиация – позната и непозната“. Темата на срещата бе: „Теоретично-нормативна подготовка и интегративни техники за ефективна работа на образователния медиатор в учебна и семейна среда“.

         Нормативната структура и теоретичните конструкции на образователната медиация, както и професионалните предпоставки за развитие на длъжността образователен медиатор и работата на терен бяха обсъдени по време на срещата. Бяха разгледани и съвременните форми на комуникация, работа с родителите и учениците в семейна и образователна среда., консултиране и експертна подкрепа за деца и родители. Мултидисциплинарен подход, медиация в действие, доверието като конвертируема сила, бяха още част от темите. Най-интересната част бе свързана със ситуационни казуси и ролеви игри за осъществяване на ефективна образователна медиация в работа по групи и в общата аудитория.