#Плевен

При широк интерес и заявена активна подкрепа от граждани, съсловни организации, журналисти, общински съветници, представители на институции и общинската администрация премина общественото обсъждане в Плевен на Комбинираната концепция за подпомагане на сценичните изкуства с използване на инструментите по програма BG16FFPR003-2.001 – Конципции за интегрирани териториални инвестиции с водещ партньор – НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, в която партньор е и Плевенският театър.

В област Плевен приключиха присъствените срещи за обществено обсъждане на концепцията за интегрирани териториални инвестиции с водещ партньор Медицинския университет Стратегия "Единно здраве" за Северозападния регион. Звеното за публични консултации към Областния информационен център организира 7 събития във всяка една от общините, в които са планирани дейности - Плевен, Пордим, Левски, Никопол, Белене, Кнежа и Искър.

Концепцията за интегрирани териториални инвестиции на Професионалната гимназия по механоелектротехника в Плевен „Развитие на дуалната система за обучение“ залага на досегашния опит на училището в дуалното обучение, започнал с участие в българо-швейцарския проект ДОМИНО и минаващ през проекта на МОН  „Подкрепа за дуалната система на обучение“, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.

Събитие за споделяне на придобитите умения по време на практическо обучение и стаж в България или в чужбина събра представители от професионалните гимназии в Плевен. Инициаторът, екипът на ПГ по транспорт в града, представи резултатите от проекта на училището „Електрическият транспорт – екологичен поглед към бъдещето“, съфинансиран от програма Еразъм + на ЕС.

Сред официалните гости бяха председателят на обществения съвет на гимназията, представител на общинския съвет в града, директори на училища, управителят на Областния информационен център.

Приключи втората за годината кампания приемни на открито, организирана от Областния информационен център в Плевен. От 12 септември до 18 октомври експертите посетиха всички общински центрове в областта, за да подпомогнат заинтересуваните на място с навременна информация за възможностите за подпомагане от европейските фондове. 

Подготовката на концепции за интегрирани териториални инвестиции са водеща тема при септемврийските срещи по места на експертите от Областния информационен център в Плевен. В Гулянци, Искър, Кнежа и Пордим в средата на месеца се проведоха поредица от индивидуални и групови разговори с представители на местната власт и на бизнеса, за да се установи нивото на запознатост със същността на новия за България подход и нагласите за активно участие.

   През август експертите от Областния информационен център в Плевен проведоха онлайн допитване до широк кръг заинтересовани страни, за да се установи нивото на разбиране и подкрепа за интегрирания териториален подход и да бъдат идентифицирани областите, в които има недостатъчна информираност. Анкетата бе разработена от членовете на звеното за медиация към Регионалния съвет за развитие на Северозападния регион.

   На 25 юли 2023 г. екипът на ОИЦ – Плевен се срещна с представители на медиите, за да разясни новия регионален подход - интегрираните териториални инвестиции (ИТИ) - и специфичните функции на Областния информационен център във връзка с прилагането му.

Експерт от Областния информационен център в Плевен взе участие в първата организационна среща на звеното за медиация като част от експертния състав на Регионалния съвет за развитие на Северозападния регион. Заедно с представители на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, под ръководството на Боряна Войчева, началник на отдел СЗР при ГД СППРР и секретар на Регионалния съвет за развитие, бяха разгледани задълбочено функциите на РСР и промените в ППЗРР в контекста на подхода на интегрираните териториални инвестиции (ИТИ).

   Шест училища от Плевен се включиха в инициативата на Областния информационен център, с която отбелязаха началото на Европейската година на уменията. Отговор на въпроса как финансирането от европейските фондове подпомага развитието на уменията дадоха ученици и учители от четири професионални и две профилирани гимназии, споделяйки опита си от реализирането на различни проекти.