КАМПАНИЯТА „ВРЕМЕТО ТИ Е ОТ ЗНАЧЕНИЕ“ ПОПУЛЯРИЗИРА АДМИНИСТРАТИВНИ Е- УСЛУГИ ЗА ГРАЖДАНИТЕ И БИЗНЕСА

Вече е възможно да подадете заявление за смяна на лични документи, да си извадите свидетелство за съдимост, да заявите отпускане на помощи към Агенцията за социално подпомагане без да ви се налага да излизате в работно време, без да губите време - а онлайн, от всяко място, в удобно за вас време. Най-новата възможност е да подадете онлайн заявление за еднократна помощ за ученици. Над 450 са електроните услуги, реализирани с европейски средства, които вече са достъпни за гражданите и бизнеса, обясни Габриела Стефанова, експерт в Областния информационен център – Русе, пред журналисти.

На пресконференция днес тя представи  кампанията „Времето ти е от значение“ на програма „Добро управление“, чиято цел е да популяризира електронните услуги, нуждата да станем дигитални граждани, за да използваме възможностите на електронното правителство. Така не само се спестява времето на бизнеса и гражданите, но и се намалява административната тежест и цената на услугите, засилва се контролът. Цялата тази информация заедно с линкове за достъп може да се намери на специално създадената страница на кампанията Facebook “Времето ти е от значение“ . Ключови услуги и информационни системи ще бъдат представени в YouTube канала на Дирекция „Добро управление“.  

За улеснение на потребителите по оперативната програма е създаден Единен портал за достъп до електронни административни услуги към Министерството на електронното управление- egov.bg. В презентацията си Стефанова обясни какви са начините за достъп до него: чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП), Мобилен електронен подпис (КЕП), ПИК на НАП, ПИК на НОИ. Със едно от тези средства за идентификация, можете да влезете например в категория „автомобил“ и да видите кога ви изтича гражданската отговорност, да я платите онлайн или пък да си купите винетка. Ако имате издаден фиш, да го платите. Правите справки и по електронен път  заявявате получаване на удостоверение за наследници,  за семейно положение, плащате данъци, такси, осигуровки,  подавате заявления за получаване на социални услуги, за откриване на фирма и т.н.

Електронните услуги в портала за групирани по епизоди в живота. От страницата можете да заявите издаването на документи както от държавните, така и от общинските и от областните администрации.

Община Русе например предлага 144 онлайн услуги. Към момента през egov.bg са достъпни 1823 е-услуги, 1215 от които са електронни административни услуги. Към портала са присъединени 502 администрации.

ОП „Добро управление“ е основният инструмент за реализиране на е-управление, на административна и съдебна реформа. С подкрепата на „Добро управление“ са финансирани 666 проекта, от които 56 - насочени към електронни услуги и информационни системи.  Едни от най-значимите сред тях са сайта eGOV.bg на Министерство на електронното управление (МЕУ), Агенция Митници, МВР, новия портал на НАП, ЦАИС (Национален център за информация и документация), ЕОП на Агенцията за обществени поръчки, E-Apostille на Национален център за информация и документация (НАЦИД) и др.

Основното послание на кампанията е:

Идентифицирай се цифрово - Направете си електронен подпис,

Информирай се - Последвайте FB страница “Времето ти е от значение“ и

Използвай електронни услуги – защото… Времето ти е от значение!