Новини

ИАППД подписа договор за доставка на тръби в рамките на проекта за модернизация на корабоплавателния път по р. Дунав

Договор за доставка на тръби за транспортиране на наноси подписа Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“. След проведена обществена поръчка беше избрана фирма „НБИ Консорциум“, като договорът е на обща стойност 745 789 лева без ДДС.
ИАППД ще използва тръбите за транспортиране на наноси при изпълнение на драгажни работи за подобряване на условията за корабоплаване в българския участък на река Дунав.

Прокопани са първите 400 м от тунела „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Строителните дейности на съоръжението започнаха през октомври 2019 г. и на обекта се работи едновременно в двете тръби. От южната страна на тунела са прокопани 275 м, а от северната – 125 м.

Модернизацията на жп гара Казичене започна днес. Това е третата ключова софийска гара, част от проекта  „Реконструкция на гарови комплекси Подуяне, Искър и Казичене“, който се финансира със средства от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него. Решението не го стопира, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения „тесен участък“ по направлението до границата с Гърция. Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г.

Необходимо е да се направи консервативна преценка относно това, какво може да бъде изпълнено в настоящия програмен период и да се вземе решение за финансиране на изпълнението на засегнатите дейности в следващия период. Това заяви инж. Галина Василева, ръководител  на Управляващия орган на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“  2014 -2020 г., по време на заседанието на Комитета на наблюдение на програмата, проведено на 25 и 26 ноември в град Банско.

Днес беше подписан договорът за строителство и цялостна рехабилитация на жп участъка „Оризово-Михайлово“, част от проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“, съфинансиран от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.

Цялата отсечка е с дължина 37 км., като в по-голямата си част двупътният жп участък  ще бъде изграден по ново трасе и ще позволява скорост за движение на влаковете до 160 км/ч.

В рамките на проекта ще бъдат изградени нов железен път, контактна мрежа и тунел с дължина 835 метра.

Социологическо проучване, проведено през месец април 2019г. по поръчка на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, дава подробна информация за навиците на пътуване на българите. Изследването е национално –представително и обхваща 2007 граждани на възраст над 15 г.

Поне веднъж в годината извън населеното си място пътуват 70% от българите. Сравнително редовно обаче (поне един в месеца) пътуват малко повече от половината от тях – около 38% от българите.

Започна строителството на тунел „Железница“ от автомагистрала „Струма“, както и на пътните участъци непосредствено преди и след него. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Изпълнението е обособено в три части - тунела, пътя преди и след него, за да може на обекта да се работи едновременно и да завърши в срока на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

„Метрополитен” ЕАД организира на 19 октомври 2019 г. (събота) Ден на отворени врати в две от метростанциите на новата „Линия 3 - „Красно село” /кръстовището на бул. „Цар Борис Трети” и ул. „Житница”/ и „България” /кръстовището на булевардите „България” и „Иван Гешов”/.

Инициативата е по повод годишнината от завършването на Линия 1 на Софийското метро от жк „Люлин” до жк „Младост” и засиления интерес от жителите на района.

Денят на отворени врати ще започне от 10.00 часа и ще продължи до 17.00 часа.

Пакет от конкретни и целенасочени мерки ще гарантират максимално и ефективно усвояване на финансовия ресурс по програмата

Преразпределение на резерва за изпълнение по приоритетните оси на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ) 2014 -2020 г.  е подходът, който гарантира да не се допусне загуба на средства и да се усвои максимално ефективно финансовия ресурс по програмата. Това заяви ръководителят на Управляващия орган на ОПТТИ инж. Галина Василева по време на извънредното заседание на Комитета за наблюдение на програмата, което се проведе на 27 септември 2019 г. в град София.