Новини

На основание чл. 26, ал. 4 от ЗУСЕФСУ,  Управляващият орган на програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г. публикува за обществено обсъждане в ИСУН 2020 проект на Насоки по процедура BG16FFPR001-3.003 - Зарядна инфраструктура за електрически превозни средства по пътищата.

Цялата информация може да бъде намерена на интернет адрес: https://eumis2020.government.bg/bg/s/Procedure/InfoPublicDiscussion/ad77a030-0d2c-469a-8e4b-5366f914a9f5

Инвестициите в жп сектора са от решаващо значение за по-екологична и по-устойчива транспортна инфраструктура

Железопътният сектор играе решаваща роля за изпълнението на ангажиментите на ЕС за по-екологична и по-устойчива транспортна инфраструктура. България трябва да осигури климатична устойчивост на своята транспортна инфраструктура и да намали настоящата зависимост на сектора от изкопаеми горива и произтичащите от тях емисии на CO2. Поради това инвестициите в железопътния сектор са от решаващо значение. Това каза ръководителят на Представителството на Европейската комисия в България г-жа Йорданка Чобанова на официална церемония „първа копка“ в гр.

Ангажирана публика и повишена осведоменост: това показват резултатите от специално проведено социологическо проучване за информационно събитие по ОПТТИ

За екипа на Оперативна протрама "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020г.  е  важно да чуе мнението на  гражданите и широката общественост за ползата от проектите на  транспортната програма .

Близо 3 млрд. лева са инвестирани в инфраструктурни проекти по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.  Това съобщи министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на заключителното информационно събитие за постиженията по транспортната програма. Министърът подчерта, че благодарение на безвъзмездното европейско съфинансиране България вече 18 години реализира проекти, които поставят страната по нов начин на картата на Европа.

Готови са критериите по процедурата за изграждането на зарядни станции за леки и товарни автомобили по ТЕН-Т мрежата. Това заяви в Бургас министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков на заседание на Комитета за наблюдение на Програма „Транспортна свързаност“. Предстои в рамките на заседанието да бъдат одобрени методика и критерии по процедурата, която се планира да бъде обявена през ноември 2024 г.

Бургас ще бъде домакин на заключително информационно събитие, представящо постиженията по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 -2020 г. Програмата е с бюджет от почти 3 млрд. лева и е една от десетте оперативни програми на Република България, които се финансират от Кохезионния и Структурните фондове на ЕС.

Софийската гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Христо Ботев" (СГСАГ) е  открита през далечната 1909 г. Тя е първото и най-авторитетно учебно заведение в нашата страна за подготовка на специалисти със средно образование в областта на строителството, архитектурата, геодезията и парковото строителство.

 

Днес бе пуснато движението през тунел „Железница“ на АМ „Струма“. Съоръжението е с дължина около 2 км. и е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас. Заедно с отсечките преди и след него, в експлоатация се въвеждат 5 км. автомагистрален път. Автомагистрала „Струма“ е част от коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“, който свързва Видин с Кулата, и по нея преминава пътният трафик за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между Западна, Централна Европа и Бяло море, а също и като връзка на Европа с Азия.

Стартира обект „Проектиране и изграждане на 2 нови пътни надлези на км 85+083 и на км 92+598 в железопътния участък Михайлово-Калояновец“

На 13.02.2024 г. стартираха дейностите по проектиране и изграждане на 2 нови пътни надлези на км 85+083 и на км 92+598 в железопътния участък между селата Михайлово-Калояновец. Съоръженията са част от проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2 – Етап II“. Основните дейности по договора включват:

 - изграждане на конструкциите на съоръженията, пътни настилки, отводнителни и обезопасителни съоръжения;

 - дейности по наличната засегната  железопътна инфраструктура - контактна мрежа, железен път, сигнализация и телекомуникации.

Изцяло обновена и готова да посреща пътници е жп гара Искър, модернизирана с помощта на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” (ОПТТИ) 2014-2020 г.

Рехабилитацията на жп гара Искър включва пълно обновяване на приемните сгради, нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на конструктивни елементи на сградите.