Подкаст

Автомагистала „Струма“ е част от Транс-европейския транспортен коридор „Ориент/Източно-Средиземноморие“. Тя свързва Видин с Кулата на територията на България и по нея преминава трафикът за Гърция. Направлението се използва като най-кратък маршрут между западна и Централна Европа и Бяло море. В момента се изгражда Лот 3.

След приключването на най-сложния участък от Крупник до Кресна през Кресненското дефиле, се очаква значително да се подобри безопасността и комфорта на пътуване, убеден е инж. Красимир Найденов от АПИ.

До момента в България са изградени само няколко Интелигентните транспортни системи. Важно e постепенно да се инвестира в тяхното развитие и най-вече интегрирането на различните видове ИТС, в цялостни системи от национален мащаб. Това ще позволи да се използва значително по-ефективно Републиканската пътна мрежа и ще повиши многократно нивото на безопасност на движението.

Нови модерни системи за сигнализация и телекомуникация се изграждат в момента по жп-линията Пловдив-Бургас. С тях ще се управлява по-добре безопасността на железопътния транспорт, а закъсненията на влаковете ще бъдат сведени до минимум. Предвидени са и редица нововъведения в полза на пътниците. 

Изграждането на новите системи е част от мащабния проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2“. Експертите инж. Иван Бакалски и Марин Дамянов поясняват:  

Системата за управление на корабния трафик е от изключителна значимост за  ефективността на пристанищата.  Високо надеждните технически нововъведения, базирани на последно поколение дигитални технологии, осигуряват възможност за получаване на пълно покритие с видеонаблюдение и контрол, отговарят на нарастващите потребности, обхващат  практически всички сфери на морската индустрия: корабоплаването, навигацията, пристанищните дейности и логистиката.  Консултантът Златко Кузманов отбелязва:

Програма „Транспортна свързаност“ е една от целите на ЕС, за по-добре свързана Европа, чрез подобряване на мобилността или т.н. свързана политика. Бюджетът на програмата е около 2 млрд.евро. Железопътният транспорт е сред основните приоритети и за новия програмен период 2021-27-ма година, посочи инж. Галина Василева, ръководител на Управляващия орган на програмата „Транспорт и транспортна инфраструктура“:

Терминалът три пъти надвиши обработените товари в сравнение с прогнозите

В рамките на една година през Интермодален терминал Пловдив са превозени 25 000 ремаркета. Това е трикратно увеличаване спрямо прогнозите за превози от автомобилни тежкотоварни композиции към железопътен транспорт. Цанко Станчев, управител на терминала посочи резултатите:

Конкурентни са морските пристанища, където има сигурност срещу всички възможни рискове, пред които е изправен съвременният свят. Защото те са входните врати, през които минават основните потоци от товари и стоки както за страната, така и за пазарите на Европейския съюз. За значимостта на системите за превенция на риска и повишаване на сигурността на територията на морските пристанища разговаряхме с ръководителя на проекта VTMIS Златко Кузманов.

Над 30 млн. лева „ще бъдат вложени в цялостната модернизация на 6 ключови жп гари по трасето София-Бургас.Част от гаровите комплекси по направлението вече са реконструирани, като последният открит обект е гара „Казичене“.

Със средствата на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ към настоящия програмен период, напълно обновените гарови комплекси стават три.

От 24 април в редовна експлоатация са новите четири метростанции от третата линия на столичното метро – „Oвчa купeл”, „Мизия/Нoв бългaрcки унивeрcитeт”, „Oвчa купeл 2” и „Гoрнa бaня”. C пуcкaнeтo нa тeзи 4 км oт Линия 3 дължинaтa нa cтoличнoтo мeтрo cтaвa 52 км c 47 cтaнции.

Анкета

Безопасна и удобна за ползване е новата жп гара в Карнобат, смятат пътниците. Хората, които често използват железопътния транспорт са приятно изненадани от обновеното съоръжение.