#ПГМЕТПлевен

„Детективите на европейски проекти“ в Плевен тръгнаха по следите на инвестициите в бизнеса, подкрепени с бъзвъзмездно финансиране от европейските фондове. Проучването чрез информационната система ИСУН 2020 отведе учениците от Професионалната гимназия по механоелектротехника до всички фирми в областта, получили средства от оперативните програми „Иновации и конкурентоспособност“ и „Развитие на човешките ресурси“. Под лупата на „разследващите“ попаднаха предприятията, които в партньорство с училището подкрепят дуалното обучение.

Ученици и учители от Професионалната гимназия по електротехника в Плевен се включват в общата инициатива на мрежата от ОИЦ "Детективи на европейски проекти". На първата им среща на 17 декември с екипа на Областния информационен център се запознаха с платформата за наблюдение на средствата от ЕС в България ИСУН 2020 и потърсиха договорите, сключени в град Плевен.

Експерти от Областния информационен център в Плевен бяха гости на официалната церемония по повод приключване на строителните дейности и откриването на обект „Инженеринг – проектиране, авторски надзор и изпълнение на СМР за модернизация на образователната инфраструктура в Професионална гимназия по механоелектротехника, гр.

Общественото обсъждане на концепцията на Професионалната гимназия по механоелектротехника в Плевен „Развитие на дуалната система за обучение“ събра на 21 февруари представители на всички заинтересовани страни – ученици, учители, работодатели и родители. Гост на събитието бе заместник-кметът на Община Плевен с ресор „Проекти и хуманитарни дейности“ Елина Димитрова, която в приветствието си подчерта, че училището е първото в област Плевен, което започва да предлага обучение в дуална система. Началото е поставено през 2016 г.

Концепцията за интегрирани териториални инвестиции на Професионалната гимназия по механоелектротехника в Плевен „Развитие на дуалната система за обучение“ залага на досегашния опит на училището в дуалното обучение, започнал с участие в българо-швейцарския проект ДОМИНО и минаващ през проекта на МОН  „Подкрепа за дуалната система на обучение“, финансиран от Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014 - 2020, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейските структурни и инвестиционни фондове.